zaterdag 5 januari 2013

Mens en zingeving: wat is geluk?


Geluk zit voor mij in de kleinste dingen. Je kan het niet zoeken, het komt naar je toe. Je kan onmogelijk voortdurend gelukkig zijn. Plots is het daar en dan is het weer weg. Ik merk wanneer ik gelukkig ben als er gewoon een lach op mijn gezicht tevoorschijn komt en ik weet niet waarom.

Ik stond eens aan het station, te wachten op mijn bus. Er kwam een bus, maar niet voor mij, voor een andere jongen. De jongen stapte op en ik zag dat hij iets zocht, hij tastte in zijn achterzak. Plots zag ik een andere jongen rechtstaan vanop zijn stoel en hij liep naar de straat. Hij raapte iets op en ging naar de jongen op de bus die iets kwijt was. Ik keek en ik zag dat hij zijn portefeuille gaf. Ik zag dit en vond dit echt fantastisch. Toen kwam er spontaan een lach op mijn gezicht.

Maar ik voel me ook vaak niet zo gelukkig. Ook hier weet ik niet hoe dit komt, het overkomt me gewoon. Het is een gemoedstoestand.


Ik heb nog een klein voorbeeldje van wat me gelukkig maakt. Toen ik het zag, verscheen er gewoon een brede lach op mijn gezicht. Het gaat over twee mannen die een klein leeuwtje opgevoed hebben en later hem terug bezochten. De man van het park waar de leeuw verbleef zei dat ze beter niet zouden gaan, omdat de leeuw nu groot en wild geworden was. Maar ze besloten toch te gaan en in het filmpje zie je wat er gebeurde: http://www.youtube.com/watch?v=BqQt1MKTiaI  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten