zaterdag 5 januari 2013

Mens en medemens: een foto vol respect

Een foto die de bij mij de waarde respect oproept


Achter deze foto schuilt ook een verhaal. John Unger wiegt zijn hond Schoep elke avond in slaap in een meer. De hond heeft een ziekte waardoor veel pijn heeft en bij gevolg dus niet kan slapen. Enkel in het meer gaat de pijn weg en kan hij vredig in slaap vallen. Ik vind dit een enorm mooi voorbeeld van de waarde respect. Zijn baasje blijft voor hem zorgen en doet er alles aan om zijn hond bij te staan, hij aanvaard zijn hond hoe hij is. In deze foto komen terug verschillende zaken naar boven; vriendschap, liefde, zorgzaamheid. Ook geloof ik zeker dat de hond ook respect opbrengt voor zijn baasje. De hond weet dan misschien wel niet wat respect is, maar op de een of andere manier toont de hond ook genegenheid aan zijn baasje, en dit is ook respect.
De foto drukt niet alleen respect uit, ook heb ik zelf respect voor John Unger die zo goed zorgt voor zijn hondje. De foto wekte wereldwijd verschillende emotionele reacties op, dus ik ben wellicht niet de enige die er zo over denkt.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten