zaterdag 5 januari 2013

Mens en medemens: krantenartikel


Helft Belgische jongeren wantrouwt andere mensen

Ik kan er inkomen dat mensen uit het buitengewoon onderwijs minder snel mensen vertrouwen. Meestal komen deze mensen uit een moeilijker milieu of thuisomgeving, ik zeg niet dat dit steeds zo is, maar volgens mij speelt dit el een grote rol. Meestal hebben deze kinderen het hard te verduren en hebben zo ook al een boel meegemaakt, waardoor het vertrouwen in onbekenden afneemt.

Ik zie altijd eerst het goede in mensen en ik ga niet snel vooroordelen vellen, maar dit wil niet zeggen dat ik ze snel ga vertrouwen. In tegendeel, ik vertrouw niet iemand. Vooraleer ik een persoon ten volle vertrouw moet ik ze echt goed kennen en moeten ze betrouwbaar zijn. Ik weet niet hoe dit komt. Ik denk dat de scheiding van mijn ouders hier wel een rol heeft bij gespeeld. Ook al was ik twee jaar en ik weet er niets meer van, op latere leeftijd ga je toch beseffen wat er is gebeurd. Er is veel gebeurd en daardoor is mijn vertrouwen in mensen geminderd.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten